MG w TOP 10 najlepiej ocenianych marek motoryzacyjnych w Polsce

02.10.2025

MG, brytyjska marka należąca do koncernu SAIC Motor, już przy pierwszym udziale w XVIII Niezależnym Badaniu Satysfakcji Dealerów Samochodowych, trafiła do ścisłej czołówki, zajmując miejsce w TOP 10 zestawienia. Eksperci i partnerzy biznesowi zwracają uwagę na stabilne relacje, profesjonalne wsparcie operacyjne i atrakcyjną ofertę samochodów, które przekładają się na realne efekty sprzedażowe i zaufanie w sieci dealerskiej. 

Eksperci i partnerzy biznesowi zwracają uwagę na stabilne relacje, profesjonalne wsparcie operacyjne i atrakcyjną ofertę samochodów, które przekładają się na realne efekty sprzedażowe i zaufanie w sieci dealerskiej. 

  • MG, brytyjska marka w swoim debiutanckim udziale w XVIII Niezależnym Badaniu Satysfakcji Dealerów Samochodowych znalazła się w czołówce najlepiej ocenianych importerów w Polsce. 
  • W badaniu 100% partnerów zadeklarowało chęć ponownego podpisania umowy, a marka została wysoko oceniona pod kątem samochodów i współpracy. 
  • MG zajęło 1. miejsce w kategorii wzrostu dochodów dealerów, co potwierdza skuteczność modelu biznesowego i wsparcia sieci. 

Mocny debiut w klasyfikacji generalnej 

W Niezależnym Badaniu Satysfakcji Dealerów Samochodowych, MG uzyskało średnią ocenę 3,54, co dało jej 9. miejsce w klasyfikacji ogólnej. Co ważne, wynik MG (3,54) był wyższy niż średnia ogólna badania, która wyniosła 3,24. Tym samym marka wyprzedziła wiele uznanych brandów o długoletniej tradycji w Polsce. Awans do pierwszej dziesiątki już przy pierwszym udziale w badaniu należy uznać za wyjątkowe osiągnięcie – w historii tego raportu podobne przypadki zdarzały się niezwykle rzadko. 

„Wyniki badania potwierdzają, że nasz model współpracy z dealerami przekłada się na realne efekty biznesowe, zarówno w zakresie sprzedaży, jak i rentowności. Skoncentrowanie się na wsparciu operacyjnym, narzędziach marketingowych oraz dopasowanej ofercie pozwala naszym partnerom skutecznie rozwijać biznes, a nam budować długofalowe relacje oparte na wzajemnym zaufaniu” – komentuje Paulina Skowron, PR & Communication Manager, MG. 

100% dealerów deklaruje dalszą współpracę 

W kategorii deklaracji dalszej współpracy MG osiągnęło wynik 100%. Wszystkie ankietowane salony zadeklarowały, że w razie możliwości podpisałyby ponownie umowę z marką. To jeden z najwyższych wyników w historii badania i mocne potwierdzenie jakości relacji między MG a siecią dealerską. 

Podobnie jak w poprzednim roku, dealerzy najwyżej ocenili współpracę z importerem pod kątem oferowanych samochodów. W tej kategorii brano pod uwagę m.in. niezawodność pojazdów, warunki gwarancji oraz dopasowanie modeli do potrzeb współczesnych klientów. MG w tej kategorii ponownie pojawiła się w ścisłej czołówce.  

„Wysoka ocena w badaniu potwierdza, że nasze podejście do współpracy tworzy fundamenty dla długoterminowego rozwoju sieci. Dealerzy widzą w tym modelu konkretną wartość i możliwości wzrostu, co pozwala nam wspólnie planować kolejne kroki biznesowe” – dodaje Paulina Skowron, MG. 

Pierwsze miejsce w kategorii wzrostu dochodów 

Kolejnym mocnym akcentem w raporcie jest kategoria dotycząca wzrostu dochodów dealerów w ciągu ostatnich 12 miesięcy oraz prognoz na kolejny rok. W tym obszarze MG zajęło 1. miejsce z oceną 4,08, wyprzedzając wszystkie pozostałe marki. Dealerzy MG to grupa, która mimo widocznych w branży obaw o spadającą rentowność, patrzy w przyszłość z największym optymizmem. Wskazuje to, że model biznesowy i wsparcie oferowane przez markę tworzą warunki sprzyjające nie tylko stabilności, lecz także realnym perspektywom rozwoju i zwiększania zyskowności. 

O badaniu 

Niezależne Badanie Satysfakcji Dealerów to największe tego typu opracowanie w Polsce, przeprowadzane przez firmę DCG Dealer Consulting, cyklicznie od 18 lat. W edycji 2025 udział wzięło ponad 420 dealerów reprezentujących 30 marek – to ponad połowa całej badanej populacji. Respondentami byli właściciele oraz osoby zarządzające stacjami dealerskimi. Badanie opierało się na 81 pytaniach obejmujących 21 kluczowych kategorii współpracy z importerem, m.in. rentowność, politykę handlową, marketing, dostępność samochodów, wsparcie menedżerskie czy etykę biznesową. 

 

O SAIC Motor Poland

SAIC Motor Poland to oficjalny importer marki MG z bogatą historią sięgającą 1924 roku. Dzięki wsparciu globalnego koncernu SAIC Motor, jednego z największych producentów samochodów na świecie, SAIC Motor Poland oferuje polskim klientom bogatą gamę nowoczesnych modeli, które łączą w sobie brytyjskie dziedzictwo z najnowszymi technologiami.

 SAIC Motor Poland jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się marek samochodowych w Polsce, oferującą wybór przystępnych cenowo hatchbacków i aut typu SUV. Jako oficjalny dystrybutor marki MG Motor, oferuje bogatą gamę aut benzynowych, elektrycznych i hybrydowych, takich jak MG HS czy MG4 Electric. Zaprojektowane w Marylebone w Londynie i produkowane w najnowocześniejszych fabrykach w kilku krajach dzisiejsze modele marki są praktyczne, przestronne, przepełnione najnowocześniejszą technologią i idealnie dopasowane do potrzeb współczesnego życia.

SAIC Motor Poland to polska filia międzynarodowego koncernu samochodowego SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation). To siódmy największy producent samochodów na świecie, będący pierwszym koncernem samochodowym w Chinach, którego roczna sprzedaż przekracza siedem milionów sztuk. MG Motor to jedna z marek zależnych od SAIC Motor, obok Roewe i Maxus, a także Baojun i Wuling (pod marką SGMW) oraz spółek typu joint venture, takich jak SAIC-Volkswagen, SAIC-GM i innych.

Kontakt dla prasy

Powrót do informacji prasowych

Pozostałe informacje prasowe

Wrzesień rekordowy dla MG HS - flagowy suv liderem wzrostu wg PZPM

08.10.2025

MG redefiniuje pojęcie hybryd – w salonach pojawił się flagowy model MG HS w wersji Hybrid+

24.09.2025

Zmiana w Zarządzie SAIC Motor Poland

26.08.2025