MG przedstawia nową technologię Hybrid+ podczas europejskiej premiery w Grecji, ustanawiając tym samym nowe standardy na rynku HEV segmentu B.

21.06.2024

MG Motor ogłasza wprowadzenie na rynek nowej zaawansowanej technologii Hybrid+, zastosowanej w modelu MG3. Hybrid+, łączącą wyjątkowe osiągi, wydajność i ekscytujące wrażenia z jazdy, jest początkiem nowej ery dla MG na rynku hatchbacków segmentu B. MG3 Hybrid+ już wkrótce będzie dostępny dla klientów w całej Europie Środkowej i Wschodniej. Gościem specjalnym wydarzenia był kierowca wyścigowy, Ben Collins, znany jako Stig z programów telewizyjnych Top Gear oraz Automaniak.

  •  Innowacyjna technologia Hybrid+ oficjalnie zadebiutowała w trakcie premiery w Grecji 
  • Wyposażony w technologie Hybrid+ model MG3 oferuje wiodące w swojej klasie osiągi hybrydowego hatchbacka segmentu B: 30% więcej mocy, ponad 2-krotnie większą pojemność akumulatora oraz dodatkowe 10 km prędkości w trybie elektrycznym. 

  • Zaprojektowany w duchu "fun-to-drive" nawiązując do kampanii reklamowej Feel Good, która wkrótce będzie miała swoją premierę w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. 

 

Pierwsza zaawansowana superhybryda od MG 

Podczas oficjalnej premiery MG3 Hybrid+ w Atenach, dziennikarze z regionu Europy Środkowo-Wschodniej mieli okazję po raz pierwszy przetestować samochód w niezwykłej scenerii greckiego wybrzeża. 

Całkowicie nowy MG3 to najbardziej zaawansowany technologicznie hybrydowy hatchback segmentu B, wyznaczający nowe standardy w swojej klasie w Europie Środkowo-Wschodniej. Zaprojektowana z myślą o wydajności, ta zelektryfikowana technologia zapewnia wyjątkowe osiągi, dzięki czemu MG3 Hybrid+ idealnie nadaje się zarówno do szybkich przejażdżek po mieście, jak i dłuższych podróży autostradą. Ponadto MG3 wyróżnia się jako najszybciej przyspieszająca hybryda w segmencie B, zapewniając wyjątkowe wrażenia z jazdy. 

"Wejście marki MG Motor do segmentu B, czwartego co do wielkości segmentu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej to dla nas ważny kamień milowy. Wprowadzenie na rynek całkowicie nowego MG3 z technologią Hybrid+ stanowi przykład naszego zaangażowania w innowacje jak również zapewnia niezrównane połączenie osiągów i wydajności. MG3 został zaprojektowany, aby ekscytować i zachwycać kierowców, oferując zaawansowaną technologię i charakterystycznego dla marki ducha radości z jazdy." - powiedział Lin Peng, Dyrektor Generalny SAIC Motor Poland

Najnowocześniejszy układ napędowy Hybrid+ 

Technologia układu napędowego MG Hybrid+ zadebiutowała w nowej generacji MG3 i jest pierwszym systemem hybrydowym w gamie modeli MG.  Podstawą nowego systemu jest pięć kluczowych elementów - silnik, skrzynia biegów, akumulator, silnik elektryczny i generator.  

Pomimo koncentracji na efektywności, zelektryfikowana technologia gwarantuje doskonałe osiągi. Układ napędowy MG Hybrid+ sprawia, że MG3 jest najszybciej przyspieszającym hybrydowym modelem segmentu B w swojej klasie, z czasem sprintu od 0 do100 km/h w zaledwie 8 sekund. Przyspieszenie do prędkości autostradowej - od 80 do120 km/h  - jest równie imponujące i wynosi 5 sekund. Produkując łączną moc 143 kW, MG3 Hybrid+ osiąga wyniki ekonomiczne na poziomie 64 lpg (4,4 l/100 km) i 100 g/km CO2. Pomaga w tym akumulator o pojemności 1,83 kWh, umożliwiający duży zasięg jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym.  

MG3 jest wyposażony w 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 75 kW i silnik elektryczny o mocy 100 kW, a także oddzielny silnik generatora, który umożliwia szeroki wybór trybów pracy układu napędowego. Zapewnia to nie tylko wiodące osiągi w klasie hybrydowego hatchbacka segmentu B, ale także elastyczność działania w różnych środowiskach i warunkach jazdy. 

Hybryda MG3 posiada możliwość pracy w następujących trybach jazdy, z których każdy jest automatycznie wybierany przez innowacyjny system Hybrid+:

EV - jazda na zasilaniu wyłącznie elektrycznym tak długo, jak pozwala na to ładowanie.  

Szeregowy - silnik jest podłączony do generatora, który zasila silnik elektryczny.  

Seria i ładowanie - jazda seryjna oraz doładowywanie akumulatora przy niskim obciążeniu.  

Napęd i ładowanie - silnik napędza koła, jednocześnie ładując akumulator przez generator.  

Równoległy - zarówno silnik, jak i silnik elektryczny napędzają koła.  

Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra w cyklu Atkinsona wytwarza moc 75 kW (102 KM), oferując wyjątkowo wysoką sprawność cieplną na poziomie 41%. W połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW (136 KM), system zapewnia płynne i dynamiczne dostarczanie mocy w całym zakresie obrotów silnika.Początek formularzaDół formularza 

Dzięki zastosowaniu silnika o większej mocy, znaczna część jazdy z dużym obciążeniem - na przykład przyspieszanie - może odbywać się przy użyciu energii elektrycznej, a silnik benzynowy płynnie wspomaga lub przejmuje pracę przy wyższych prędkościach.  

Silnik jest połączony z trzybiegową automatyczną skrzynią biegów, która zapewnia zarówno wydajną, jak i przyjemną jazdę. Co najważniejsze, MG3 oferuje responsywne przyspieszenie, zapewniając jednocześnie płynną i dopracowaną zmianę biegów.  

Kierowcy mogą dostosować szybkość reakcji MG3, wybierając trzy tryby jazdy - Eco, Standard lub Sport. Tryb Eco jest skalibrowany pod kątem optymalnego zużycia paliwa i zapewnienia łagodnej reakcji przepustnicy dla kierowców, podczas gdy Standard oferuje połączenie oszczędności i wydajności i sprawdza się w większości rodzajów podróży. Tryb Sport natomiast umożliwia  bardziej responsywną kalibrację, wydobywając to, co najlepsze z połączonej mocy wyjściowej, gwarantując jedne z najlepszych osiągów w klasie hybrydowych hatchbacków segmentu B.  

Nowy wygląd i wyjątkowe wyposażenie 

MG3 to zupełnie nowy model, zaprojektowany od podstaw w Wielkiej Brytanii. Dzięki zwiększonym wymiarom oferuje znacznie więcej miejsca wewnątrz dla pasażerów. Posiada 293-litrowy bagażnik, co czyni go modelem z największą przestrzenią bagażową w klasie hybrydowych samochodów segmentu B. MG3 zapewnia szereg elementów stylistycznych, takich jak reflektory LED i nową paletę kolorów. 

Samochód wyróżnia się wbudowanym dwuekranowym kokpitem. Kierowcy mają do dyspozycji 7-calowy cyfrowy ekran oraz 10,25-calowy centralny system informacyjno-rozrywkowy. W standardzie samochodu znajdziemy nawigację satelitarną, podobnie jak funkcję integracji smartfonów z autem poprzez Apple CarPlay/Android Auto. Wbudowana aplikacja oferuje poziom łączności i funkcji dla klientów MG3, które zazwyczaj są kojarzone z modelami klasy premium. 

MG3 został wyposażony również w  klimatyzację, czterogłośnikowy system audio z łącznością Bluetooth, cztery porty USB oraz tylne czujniki parkowania i kamerę. Wybór najwyższego poziomu wyposażenia obejmuje dodatkowo tapicerkę z elementami sztucznej skóry, dostęp bezkluczykowy, podgrzewane przednie fotele i kierownicę oraz kamerę 360 stopni. 

Marka w dbałości o bezpieczeństwo pasażerów zadbała, aby MG3został wyposażony w najnowsze, zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) i technologię MG Pilot. Obejmuje to automatyczne hamowanie awaryjne i inteligentne sterowanie światłami drogowymi. Wszystkie modele MG dostępne w Europie Środkowej i Wschodniej są objęte pakietem gwarancyjnym Triple 7 Care. 

 

O MG Motor 

 MG Motor, którego historia sięga 1924 roku, to kultowa brytyjska marka motoryzacyjna słynąca z produkcji sportowych, ekscytujących i atrakcyjnych cenowo samochodów.  

MG Motor jest obecnie najszybciej rozwijającą się marką samochodową w Wielkiej Brytanii, oferującą wybór przystępnych cenowo hatchbacków, kombi i aut typu SUV. Zaprojektowane w Marylebone w Londynie i produkowane w najnowocześniejszych fabrykach w kilku krajach, dzisiejsze modele marki MG są praktyczne, przestronne, przepełnione najnowocześniejszą technologią i idealnie dopasowane do potrzeb współczesnego życia.

Firma-matka spółki MG Motor jest SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation). To siódmy największy producent samochodów na świecie, będący pierwszym koncernem samochodowym w Chinach, którego roczna sprzedaż przekracza siedem milionów sztuk.
MG Motor to jedna z marek zależnych od SAIC Motor, obok Roewe i Maxus, a także Baojun i Wuling (pod marką SGMW) oraz spółek typu joint venture, takich jak SAIC-Volkswagen, SAIC-GM i innych.
 

Kontakt dla prasy

Powrót do informacji prasowych

Pozostałe informacje prasowe

MG sto lat pasji - od brytyjskich dróg do elektrycznej przyszłości

30.10.2024

MG Cyberster – elektryczny powrót do korzeni

08.10.2024

Premiera nowego MG ZS Hybrid+ w Polsce

19.09.2024